Thursday, March 13, 2014

Tabiat buruk

Assalamualaikum,harini sy nak kongsikan satu tabiat buruk yg telah saya lakukan..nak tau apa dia,meh teruskan membaca..tabiat buruk yg telah saya lakukan harini adalah 'BANGUN TIDUR LAMBAT' sampai tak pergi kelas..aduyai apa la nak jadi dgn aku ni..

Cerita dia macam ni..semalam saya tidur lambat..so bila da lambat tu faham2 jela..badan pun tegah penat dan sakit..kunci jam mcm mane pun tak sedar..yang peliknya pg tadi da ada org tolong kejutkan..tapi sambung balik tidur,ingat nak sambung tidur kejab je dalam 10minit cmtu..last-last,sedar2  jam da pukul 10.00am...sepatutnya kelas pumul 9.00am.so tak pergi kelas la jawabnya..sedih..puii..tak patut-tak patut(geleng kepala)..

Jadi pengajaranya disini adalah,kita tidak seharusnya mengabaikan pekara yang penting,contohnya walau sesebuk mana kita,kelas itu merupakan satu pekara yang penting yang tak patut kita abaikan(ha ambik kau,ceramah disitu haha).Selain tu pulak kita tak patut mengamalkan tabiat tidur lambat,sepatutnya seseorang pelajar perlu mempunyai masa rehat yang cukup,sekurang-kurangnya 6jam kan..eh betul ke?rasanya betul kot..so kita sebagai seorang pelajar perlu cukup masa untuk berehat..Pengajaran yang seterusnya kita kena pandai bahagikan masa kita..saya supaya tak jadi lagi perkara macam ni..bagun lambat sampai tak pergi kelas aduyai.sesebuk mana kita kelas adalah no.1...apa la nasib telinga aku nanti,so siap sedia jela telinga hoi..haha..gelak-gelak jugak..kelas tu penting..aduyai(geleng kepala lagi)

Haha..rasanya sampai sini jela perkongsian saya mengenai tabiat buruk yang saya lakukan harini..so kita sebagai pelajar..jadilah pelajar yang berdisplin..pesanan ni khas utk diri saya dan sahabat-sahabat sy yg membacanya..terima kasih..renung-renungkan (MADA MADA DANE) Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment