Wednesday, March 5, 2014

Malas?

Hye semua :)

 Malas?

Kenapa ea?

Selalu jadi macam ni?

Macam mana nak jadi rajin ea?

Malas.. Dan menjadi satu perkataan yang sangat sinonim kepada semua orang. Kenapa jadi macam ni ea? I have no idea sebab saya pun salah seorang yang jadi macam ni. Hehe. Tambah-tambah sekarang bila dan dapat tugsan dari pensyarah.  Boleh tahan banyak gak la. Ada yang dapat hampir 5 tugasan termasuk ujian semasa dari pensyarah. Perghghh. Memang terbaik.

Selalu membayangkan

Selalu malas tapi nak tak nak, kita kena siapkan semua tugasan yang dapat. Cuma kerja tu produktif ke tak, itu je. We always hope that we can do the best. Tapi entah lah. Selalu sangat sifat malas tu wujud. Terutamanya bila nak mula buat tugasan. Masa tu lah akan muncul macam-macam benda. Nak tengok movie la, nak main game la, nak sembang ngan kawan la and so on. At last, tak gerak juga benda tuh. 

Menceritakan tentang diri sendiri, tapi benda ni juga kadang-kadang jadi kat semua kan? 

Malas tu tak dapat nak elak juga. Huhuhu. Please help me :( Nak ubah malas ni jadi rajin :(

Ada sesiapa dapat tolong?

Kita ni bukan saja malas nak buat tugasan, kadang kala ada benda mudah pun malas nak buat. Contoh, nak mandi pagi. Ada juga yang malas gosok gigi. Jangan biasakan diri taw. Nanti dah kerja susah pula.

Anyway, hari ini saja nak cerita tentang malas yang kita sentiasa malas walaupun kita tak panggil malas tu. Jom kita buang malas jauh-jauh, kita panggil rajin rapat dengan kita. Bila rajin dah rapat dengan kita, mudah kita nak siapkan kerja dengan cepat, dapat selesai tugasan on time dan sebagainya. Nasihat untuk kita bersama. Selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment