Friday, March 21, 2014

Non stop

Assalamualaikum

Hye semua

Siapa biasa dengar tajuk tu angkat tangan? Kalau yang biasa dengar mesti tahu apa yang saya nak cerita kat sini. Sebab nya ia lebih kurang berkait dengan MH370. Sebab tu saya terasa nak bercerita tentang NON STOP. Meh nak cerita.

Sebebnarnya

Dragon ball ada 7 biji semuanya.

Itu yang pertama.

Yang kedua, sebenarnya. NON STOP merupakan salah satu cerita wayang yang agak hangat diperkatakan sekarang. Hehe. Itu cerita sebenarnya.

Kenapa dikaitakan dengab MH370?

Movie NON STOP ini melibatkan kapal terbang. Bukan MH370, tapi Britian Atlantica (kalau tak silap). Jalan cerita yang menarik dan latar tempat pula tak banyak. Hanya melibatkan tiga tempat sahaja iaitu 2 airport yang lain dan dalam kapal terbang. Adegan dalam kapal terbang adalah paling banyak.

Mengikut kefahaman dan kesimpulan yang dapat saya buat, NON STOP merupakan satu filem yang melibatkan sifat dengki seseorang yang akan menyebabkabkan ratusan kematian. Disebabkan hasad dengki yang sangat tinggi dan tidak boleh lihat kesenangan orang, ini akan membuatkan seseorang itu sangup bermatian hanya kerana orang lain sering diangkat.

Perkara ini merupakan satu tabiat dan perlu dibuang. Kerana, jika tabiat ini masih kekal ini akan memberi kesan kepada semua orang.

Jalan cerita agak mudah difahami kerana NON STOP menunjukkan flow cerita yang sangat menarik. Antaranya ialah dia dapat menjumpai bom, ada babak dapat msj daripada sender tak dikenali, kemudian beberapa orang mati dan sebagainya. Rugi kalau tak tengok. Kalau ada yang belum tengok, cepat2 singgah wayang terdekat dan pergi tengok. Kalau dah lewat atau dah tak de tiket, ley download nanti. Hehe

Apa pun, jom kita teruskan berdoa semoga MH370, krew dan penumpang berada dalam keadaan selamat dan akan pulang ke pangkuan keluarga semula. Aminn

p/s: tak nak kongsi banyak tentang cerita sebab tak best kalau tak tengok sendiri.

No comments:

Post a Comment