Friday, March 14, 2014

Hiburan Itu Penting walaupun dalam SEDIH!

Salam dan selamat pagi...

Apa khabar peminat2, followers2, stalker2 Aepy! Tak kira jua dimana anda berada, moga dalam keadaan yang sihat dan selamat. Jutaan terima kasih kerana masih setia dan menjadikan UMALAYA RADIO pilihan utama anda.

Hmmm, 7 hari sudah berlalu, misteri kehilangan MH370 masih belum menemui titik noktahnya dan menjadi tanda tanya kpd masyarakat diseluruh DUNIA.

Aepy ada mendedikasikan sebuah puisi MH370 yg bertajuk HILANG DIAWAN BIRU dlm blog ini, moga coretan itu memberikan aspirasi dan doa kepada pemandu, anak kapal dan penumpang2 pesawat MH370.

Kita tinggalkan sejenak khabar MH370, Aepy nak bercerita mengenai HIP. Apa itu HIP? HIP adalah Hiburan Itu Penting. Satu topik yg akan Aepy kupaskan dalam slot HITZ@UM pd jam 10-12 MLM SABTU MINGGU ini nanti.

HIP. Hiburan, tak kiralah apa jua namanya yang menghiburkan, ia memang penting. Tak kira dalam apa jua situasi. Hiburan pentas, nyanyian, lakonan, lawak jenaka, macam2 hiburan. Tapi Hiburan yg Aepy nk ceritakan ni, ada juga mengena dgn isu MH370.


Tengoklah dalam suasana pencarian dan isu pesawat MH370, ada hiburan sinis yg diwujudkan!
Hiburan tentang BOMOH! Lihatlah gambar dibawah ini.



Benarkan?

Cuba anda ingat balik, adegan dalam filem Titanic, dimana ada sekumpulan pemuzik yg sibuk main violin, dik nak buat penumpang kapal yg dh nak mati tu bertenang, jadinya samalah dengan situasi sekarang ni. Hahahhahaaaa....Hmmm, satu HIBURAN YANG BAGUS, AKSI TEATERIKALNYA BERKESAN!

Kpd semua yg diluar sana, tak kiralah dalam apa jua keadaan anda, sress, marah, penat, geram, sentap, ambilah sedikit HIBURAN yg boleh membuatkan hidup anda kembali normal dan senyum.

Terima Kasih Bomoh2 ini yg membuatkan rakyat di satu DUNIA terseyum walupun dalam sedih mengenangkan isu kehilangan pesawat MH370. OH! MalaysiaKU.

No comments:

Post a Comment