Monday, March 3, 2014

Kemenangan Kekalahan

Assalamualaikum wbt

Hi Hello Annyong !

"Kekalahan yang Paling Celaka adalah Berputus Asa"
Bertepatan dengan minggu Karviter2014 yang baru sahaja berakhir sebentar tadi. TAHNIAH diucapkan kepada mereka yang berjaya dan kepada yang gagal never give up ! Mewakili kolej kediaman sendiri buat kali yang ketiga sedikit sebanyak memberi banyak pengalaman kepada diri ini tentang erti kekalahan dan kemenangan. Walaupun pada tahun ini rezeki kurang memihak kepada kolej kediaman saya sendiri, inshaAllah pada ada hikmah disebalik apa yang berlaku.

Back to-the-quotes yang saya mention as above tentang kekalahan. Selalunya berada di pihak memang takpenah menjadi apaapa isu tetapi bila berada dipihak yang kalah. Berpuluhpuluh isu yang akan dibangkitkan sama ada secara langsung atau belakangbelakang je. Betul atau tidak? Come on laa weh, even saya sendiri pun melakukan perkara yang sama. Tipulah kalau takde secompot pon perasaan jeaalllous dengan kolej yang menang. YESS itulah kenyataan. Hahaha rasanya hanya dengan kematangan individu tesebut sahaja yang boleh menilai isu ini dengan lebih baik.

Bzz. saya matang ke? Saya takdelah matang sangat tetapi bila fikirfikir balik teros otak boleh terima and auto positif (80% cmtu) hehe. Cliche wordd : Adat permainan ada menang dan kalah. Huu. So fair lah bagi saya katakan kemenangan dan kekalahan  itu terletak pada usaha dan selebihnya pada rezeki mereka sendiri. Terimalah je kenyataan kau tu dah kalah. Cehh. Sentap. Ya betul kita yang kalah ini harus menerima kenyataan walaupun pahit (ayat pehh) dan kalau ada nak mengutuk bagai tu tolonglah dengan cara yang matured ! Bukan dengan cara tweet mention bagai. Perli sana sinun. Its not their fault, they won the competition so cara baiknya cakapcakap kat group wassap sendiri sudah (EH?!) , fikirfikir kanlah cara yang terbaik tu. haha.

Lastly. Pengalaman pengalaman dan pengalaman. A BIGGG THANKS from me to En. Fasyali & Walid ( Berani Mati) , En. Nizam & Andika (Assalamualaikum YB), En. Roy (Cendera Kirana) , En. Fazli, SENITRA group* since saya 1st year till now & not forget 12th RC for giving me chance participate in this kind of activity. THANKKKKK YOUUUU ! Sumpah akan rindu semua ni sincerely from last year student. T_T




No comments:

Post a Comment