Wednesday, March 19, 2014

Kinokuniya

Assalamualaikum

Hye semua

Bersama saya Khalil di mana akan berkongsi tentang tajuk tersebut.

Biasa dengar tak?

Suprise Suprise Suprise

Last weekend, teringin nak pergi kedai buku. Kan dah dapat baucer buku. Nak tak nak, terasa nak memborong buku juga la kan. Patotnya, memang ada buku yang nak kena beli. Tapi, semua buku tu kena guna cash money. Tak ley guna voucher. Sedih kan? Apa boleh buat.

Anyway, bila dah sampai Mid, nak cari buku untuk teman. Pergi la MPH. Pergh. Memang ramai orang. Semua orang nak beli buku. Ada yang gna baucer, ada yang guna cash, ada juga guna credit card. Nak cerita kat sini, memang orang Malaysia suka membaca buku :) Then, mencari buku tapi tak jumpa. Walaupun kat sana banyak buku, tapi tak semua jenis buku yang ada.

Then we decided to go to KLCC. Sebab teringat kat sana ada 1 kedai buku yang dah lama tak masuk. Kedai buku tu juga feveret A. Samad Said. Eh Eh. Ada kaitan tak? Hehehe. Kedai buku di KLCC tu namanya KINOKUNIYA :)

Pada awalnya, memang susah nak sebut KINOKUNIYA. Terfikir juga, apa maksudnya ea? Saya malas pula nak cari maksud KINOKUNIYA. Kalau teman-teman tahu maksudnya, nanti komen ye. Saya nak tahu maksudnya. Nanti orang tanya, boleh gtaw :)

Keluar je dari MPH, then park motor kat kl sentral. Then, terus gerak ke KLCC. Sampai je KLCC, terus naik escalator paling atas dan ke bahagian tengah (center) KLCC. Jumpalah kedai buku KINOKUNIYA.

Masuk je KINOKUNIYA, punya ramai orang. Semua orang Malaysia suka baca buku. Memang boleh jumpa macam-maca manusia. Cuma bezanya kat sini, kebanyakan buku adalah buku Bahasa Inggeris. Its Ok, can improve our English :) Mencari buku yang nak dibeli, tapi masih tiada.

Tapi, bukan itu yang dicerita. Saya nak kongsi tentang buku yang ada. Memang sangat banyak buku di sana. Hanya bahagian yang saya fokus masa pergi sana ialah muzik. Buku yang sangat banyak dan boleh saya katakan tak tersusun. Sebab terlalu banyak. Semua jenis buku ada. Rugi kalau tak pergi. Mungkin mahal sikit, tapi sangat berbaloi. Saya tak sempat lagi nak shopping buku. Tapi akan pergi juga nanti :)

So kepada semua, mungkin belum pernah nak tahu KINOKUNIYA, rugi kalau tak pergi :)

No comments:

Post a Comment