Wednesday, February 26, 2014

Tulis Blog ?


Salam. "Gua tulis blog ?" persoalan pertama aku bila dapat tau kena tulis blog. Apa kejadah gua nk tulis natang apa pun gua tak tahu.
Okay gua nk cerita berdasarkan apa yang gua ingat pasal filem P.Ramlee. Ni semua dialog yang boleh gua kupas dan olah menjadi bentuk ayat.
Antara dialog-dialog yang melucukan dan lawak kalau lu orang power cuba teka apa nama tajuk filem ni ?.


1)

Ajis : Alkisaaaaahhh
Sudin : Tayiiibbbb
Ajis : Alkisah maka tersebutlah kisahhhhh....
Sudin: Tayiiiibbbbbb
Ajis: Sang kancil datang beramai-ramai mengadap kebawah duli yang maha mulia sultan Firauuuunnn..
Ramlee: Mana Firaunnn pakai sultaaaannnn....
Ajis: Entaaaahhhh...!!

2)

Sudin: Eii ramlieeee...... nak carik kerja keee.. nak jual minyakk..
Ajis: minyak apeeee...
Sudin: Minyak uraaaatttt....
Cik Salmah: Ehh.. cik ramliee.. nak carik kerja tu, ada duit ke tidak?
Ramlee: Adaaaa cik salmah.. adaaa.......... tak adaaaaa...
Ajis: erk... Alamaaaakkkk... malunyaa akuuuuuuuuuuuu...
Cik salmah: (hulur duit RM10) amik ler
Ramlee: tak payah laa cik salmah....
Cik Salmah: amik lerrrr...
Ramlee: tak payah... bapak saya baru hantar dari Hong Kong...
Cik Salmah: amik lerrrr...
Ramlee: tak payah laa cik salmah....
Sudin: alaaahhh..... orang dah bagi tu, kebahh aja lerrrrr...
Cik Salmah: amik lerrrr...
Ramlee: saya bilang tak payah.. tak payah... (sambil rampas duit RM10 tu dari tangan cik salmah)
Ramlee: Jom..
Sudin: baru dapat duit 10 ringgit kan?... kita naik teksi...
Ramlee: Apa kau pikir duit nie bapak kau yang punya ke?
Ajis: Alahhh.. kita naik beca roda tiga sudahlah......
Sudin: pelok.........


3) 

ada satu babak tuh..
dalam Gua Hantu masa perompak (lakonan sudin dengan Ajis) tengah kira duit..
tapi tatau detaillah dialognya..
lebih kurang macam nih..

Sudin : satu untuk engkau..
satu untuk aku.
dua untuk engkau..
dua untuk aku..
...
sepuluh untuk engkau...
sepuluh untuk aku..

Sudin : lepas tuh ape daa..
Ajis : hantam sajalah..
Sudin : hantam sajalah untuk engkau..
hantam sajalah untuk aku..
lagi..?
Ajis : mana aku tau daa..
Sudin : iyaka..?hah..
mana aku tau untuk engkau..
mana aku tau untuk aku..
Ajis : ehh...?
Sudin : ehh..?
hah..!ehh untuk engkauu..
ehhhhh untuk aku....


4)

Sudin: Itulah.. panjang dia tu 7 kaki kau tau..., lebar dia membawak ke 3 kaki......dalam dia sama dengan panjang dia 7 kaki daa...
Ajis: Besar jugak, bagus laaa macam tu din yaa.. 7 kaki panjang dia, 3 kaki lebar dia ... ada dalam pulak ehh......... !!!! ITU KUBUR TEMPAT KAU NAK MAMPOS, BAHALOLL...!!!... ini cakap bikin orang naik darah aja!! .... orang cakap betul-betul, dia main-main pulak.. sekali aku cekik-cekik kangg...
Sudin: (ketawa melekek-lekek bawah selimut.....!!!)


5)

Bakhil: Mau minum apa tuan?
Labu: emmm... aaa.... Gin and Tonic
Bakhil: baik...... tuan?
Labi: emmmmm...e..rrr...emmphh..... iblis tonic
Bakhil: Iblis tonic mana ada tuannn..
Labi: errr...emmm...emahrr... errrrmmmhh... syaitan and tonic
Bakhil: setan lagi tak ada tuan....
Labi:...emmm..errr.. bring me haji bakhil and tonic...GET OUT.!!!..GET OUT.!!!...
Bakhil: tuan....
Labu: bodoh...
Labi: hahaha.. terlalu bodoh...


6)

Re : Apa dia jebon tu...?
Mi : Jebon tu nenek kau...!!
Re : Eh.. nenek aku bukan jebon... nenek aku che embon...
Mi : Atuk kau...
Re : Atuk aku James bond...


7)

Ajis: Oh adindaku yang chantik rupawan. Hidungmu mancung bagai seludang.. rambutmu... apa aa.. oh.. rambutmu hitam jambul di depan.. berbaju bunga berseluar yankee berkaki ayam... oh adindaku.. lihatlah muka kakandha yang putih melepakk...

Direktor A. Nisfu: eiii.. !!! apa kao bikin dialog sendiri...

Ajis: eiii..!!!! siapa tu di sana ehh...... ohhh... kakanda tahu... itulah perrompak yang ingin merrompak adinda daripada thangan kakanda....

Direktor A. Nisfu: apaaa !!?? kao bilang aku perompak... aku Direktor Ahmad Nisfu....

Ajis: aahhhh... eiii..!! kao jangan cobak hendak menyamarkan diri sebagai direktor... walaopun rupamu tidak kukenall... tatapi lobang hidungmu thatap manjadi poojaan hhatiku...

Direktor A. Nisfu: CUTTT....!!!! CUTTT....!!!!



8)

Ajis:Heiii RRRamlee... siapa kaoo??
Ramlee: Akulah kingg....
Ajis: King apaaaa....??
Ramlee: King Kongg....
Sudin: [dengan nada marah] King Kong kepala hotak engkaoo.. aku tengah ajar belajar dialog nih..


9)

Sudin : dia tulish 'arab
Ramlee : arab pun arab lah....baca...baca...baca...
Sudin : aku baca yaaa......
wal fadhang fasiru....tak adhudhil fokok kayuwe....panasu tariiikuk
Ajis : eh, ape daa kuk?
Sudin : eh padang pasir takda pokok kayu panas terik la.....
Ramlee & Ajis : ooooooooo


(tiga2 duduk)
Sudin :wal kormak
Ramlee : eh ape da kormak?
Sudin : e'eh kao tau baca?
Ramlee : itu bunyiknya kormak?
Sudin : ya laaa....
wal kormak...nak buka puasuru kehabisarulazhi
Ajis : apadia ituuuu?
Sudin : buah kurma nak bikin bukak puasa sudah kehabisaaaan
Ramlee & Ajis : oooooooo
Ramlee : sambung...sambung...sambung...
Sudin : ku pandungil kiri kanonilk
Ramlee : eh ape da nilk?
Sudin : ku pandang kiri kanaaan
ku pandungil kiri kanonilk....wal sakhi bakhi....tumpuk tumpuk....taik unta


(Ramlee terus merampas surat)\


kalau berani jawab semua apa nama penuh filem dekat atas. Gua dah bagi hint banyak siap nama lagi. Ada hadiah menanti kalau betul semua. Kah!

No comments:

Post a Comment