Thursday, February 27, 2014

"RISMA TAJAM SELAMANYA"

Hmm..mesti korang pelik kan bila baca tajuk entry nie.nie nak cerita skit nie."Risma tajam selamanya" sebenarya gabungan nama-nama kawan kawan baik aku masa sekolah.wah,ni kira mengimbas kembali zaman budak-budak.kami nie ex-students smksis.The biggest school in Pasir Mas that consist of 2000++ students.Cikgu cormfirm lah beratus-ratus sampai kadang-kadang bila terserempak kat luar aku pun lupa yang diorang ne cikgu sekolah aku..haha,tak bertamadun punya manusia.Nak dijadikan cerita,kitorang nie kepala segala setan dekat asrama.haha,semua benda jahat kitorang buat.Bukan apa,bengang dengan warden yang ntah ape2..nak buat tu tak boleh,ini tak boleh..tension lah..Ada satu peristiwa yang aku tak boleh lupa.haaha..The story begin:


    pada suatu hari(aku pun dah tak ingat dah tarikhnya)

"Lini,jom pergi pasar malam..aku teringin nak makan ayam percik lah..yummy2"
"Woi,sengal..kan kita dah diharamkan outing ke pasar malam sejak case budak hilang hari tu!"
"ni yang aku menyampah nie,kerana clorox secawan,rosak baju aku"
"Hoi,apa punya peribahasa lah..tapi why not kita cari alternatif lain"

hahaa,bila 10 otak bergabung maka terhasil lah satu idea yang bernas..bernas lah sangat..haha,kitorang decide nak lompat pagar sebab pak guard2 'handsome' dah terpacak kat gate2 utama.haha,then kitorang keluar ikut pagar sebelah kantin sekolah.Dulu,penghadang tak adalah tinggi sangat.boleh je lompat..kacang je tuu.tapi bila kitorang dah selamat lompat tiba-tiba baru teringat yang kawan kitorang yang terlebih sihat tak boleh lompat.Nasib baik lah ada budak lelaki yang boleh dijadikan mangsa..Suka-suka hati aku je paksa dia pergi ambik kerusi kalau tak aku report dia hisap rokok kat sekolah..nasib2,kau si Pali..Alhamdulilah,selamat keluar ke pasar malam..

Sampai-sampai kat Pasar malaam..Aku lah manusia senget yang pergi peluk tiang khemah yang jual ayam percik sampai kena sound ngan pak cik tu
"Woi,dik..kot ya pun rindu kat pak cik jangan lah ko peluk tiang...pak cik tak marah pun kalu ko nak peluk pak cik"
kuang ajar punya orang tua..tak boleh jadi nie..

"ye lahh,haram pulak kalau peluk tuan dia..khemah pun khemah lah janji orang dapat ayam percik,mak cik tak datang ke pak cik"..huh..terus senyap pak cik tuu

Kitorang pun dengan penuh excitednya shopping makanan kegemaran.eh,korang jangan tak tahu kelantan nie syurga makanan tau..macam-macam ada..kalau korang nak beli barang murah..mari-mari pakat g munduk(sempadan thailand)..betul lah orang kata malang tak berbau...tiba-tiba tengah syok2 jalan aku terlanggar seorang pak cik..kengkawan aku tiba-tiba berhenti bercakap..fuhh,aku angkat je muka...

"Noriamalini,awak buat apa kat sini..macam mana kamu keluar..balik sekarang"..malu dowh kena tengking kat tengah2 pasar malam..apa lah yang ustaz nie buat kan sini..rosak program kitorang je lah..

"mati kita.. beb.."
"tak lah,aku hidup lagi,tengok boleh cakap ag"
"Lini"
"yelah2"..hmm..cormform kena masuk bilik disiplin esok..
Keesokannya,pk hem sendiri yang cari kitorang kat kelas(lagi advance..masuk bilik Pk Hem terus)..haha..so,dapatlah cuti free seminggu..best x..bernanah jugak telinga..tapi sebenarnya warden2 tak tahu yang malam terakhir sebelum kitaorang bercuti kitaorang dah buat stau hostel black out..hahaa,padan muka warden2 tak boleh duduk dalam aircond..haha..esoknya,kecoh satu sekolah ada orang luar ceroboh bilik elektrik...padahal tu kerja kami yang "budiman nie..lantak lah kitorang cuti seminggu...hahaa

Kesimpulannya,patuhilah peraturan yang ditetapkan dan kalau boleh janganlah rosakkan harta benda awam..sekian....




No comments:

Post a Comment