Friday, February 28, 2014

CARUTS. ..

Caruts?? Ape maksud caruts yg cuba I sampaikan? 'Babi', 'bodoh' , 'fxxk' , and 'puxxmak' are the things yang orang sekarang suka sebut!!(sebenarnya ada banyak lagi,tapi ini apa yang I dengar in my daily life!!) Yee,caruts yang i maksudkan adalah apabila kita suka menyebut kata-kata kesat. Tak kisah lah bila kita happy,sedih atau apa sekalipun keadaan kita mesti terselitnya kata-kata kesat ini.

Im really sure most of us always used bad words in their life. Sometimes ill do feel bad words dah sebati dengan remaja masa kini sebab memang most of my friends including me always sebut those words. Sometimes I just don't know why,kenapa boleh sebut those words. And sometimes juga terdetik dekat fikiran ni "why I have to use this words? Bukannya bagi benefits pun!"

Mungkin bagi orang yang sudah biasa,it wont be a big issues for them,tapi macam mana pula kalau certain people yang tak biasa with those words? I mean certain people yang datang daripada family yang used nice words,suddenly bergaul dengan people yang guna bad words. Kejutan budaya atau shocked sekejap maybe. So is it very essential for us to use bad words in our daily? And how to react bila kita tak suka dengan bad words yang our friends used?

Of course not! Its a bad words and of course la jangan guna! But for me sendiri, I dont mind if my friends used those words. They used to it and maybe agak sukar untuk kikis that habits! So,cakap la apa yang my friends nak. Boleh jadi diri sendiri. But,only one words yang I kinda allergic sikit iaitu 'bodoh'. I just hate when people used that words dekat I. Why? Im going to explain on next writing.

So, I guess thats all for today. Oh ya, i ada selit sikit gambar yang menggunakan bad words!! Akan ada banyak lagi from me after this!! So tunggu yee. Xoxo.

No comments:

Post a Comment